Μαθήματα

Ετήσιος Κύκλος Σεμιναρίων Μουσικοπαιδαγωγικής Επιμόρφωσης 2021-22

Ετήσιος Κύκλος Σεμιναρίων Μουσικοπαιδαγωγικής Επιμόρφωσης 2021-22

Εγγραφές ανοιχτές

Ετήσιος κύκλος σεμιναρίων Μουσικοπαιδαγωγικής – Καλλιτεχνικής Επιμόρφωσης "Μουσική και Τέχνες στην Εκπαίδευση του σήμερα" για νηπιαγωγούς, δασκάλους, μουσικούς, γυμναστές, καλλιτέχνες-εμψυχωτές κ.α.

Η θεματολογία των σεμιναρίων είναι γύρω από την οργάνωση ετήσιου προγράμματος μουσικής και  μουσικοκινητικής αγωγής για παιδιά και την ευρύτερη εκπαίδευση και επιμόρφωση παιδαγωγών, καλλιτεχνών, εμψυχωτών.
Αποτελείται από 1 δίωρο εισαγωγικό σεμινάριο-διάλεξη και 7 δεκάωρα εργαστήρια ανεξάρτητης αλλά συναφούς θεματολογίας, περίπου ένα Σαββατοκύριακο ανά μήνα. Τα εργαστήρια μπορεί κανείς να τα παρακολουθήσει ακολουθώντας τον ετήσιο κύκλο ή και μεμονωμένα.
Σύνολο διδακτικών ωρών ετησίως: 70 ώρες 

Οι ακριβείς ώρες του κάθε σεμιναρίου θα εξαρτώνται από τις τρέχουσες συνθήκες.  Ενδεικτικά μπορεί να ισχύσουν:
α) Σάββατο (ή Παρασκευή) 17:00-19:00 ή 19:00-21:00 διαδικτυακά & Κυριακή 10:00-16:00 δια ζώσης
β) Σάββατο 16:00-20:00 & Κυριακή 10:00-14:00 (καθολική παρακολούθηση δια ζώσης, σε περίπτωση αναστολής των έκτακτων μέτρων) στον χώρο του μουσικού εργαστηρίου “Κρουστόφωνο”, Αλ.Παπαδιαμάντη 6 (περιοχή Ανάληψη)
γ) Σάββατο 16.00-20.00 & Κυριακή 16.00-20.00 εξ ολοκλήρου διαδικτυακά.

Για τα δια ζώσης εργαστήρια απαιτούνται κάλτσες και άνετα ρούχα.

  *Περιορισμένος αριθμός ατόμων, απαιτείται κράτηση θέσης. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας

 Κόστος:
α) Ανά μεμονωμένο δεκάωρο εργαστήριο: 50€ (με εγγραφή έως 10 μέρες πριν από κάθε σεμινάριο) - Προσφορά 40€ για μέλη της Ε.Ε.Μ.Ε., φοιτητές ή άνεργους. Το δεκαήμερο πριν την έναρξη του σεμιναρίου οι τιμές διαμορφώνονται σε 55€ και 45€ αντίστοιχα. Στα εξ ολοκλήρου διαδικτυακά υπάρχει έκπτωση 5€.
β) Ετήσια δίδακτρα, για όσους εγγραφούν για όλο τον βασικό ετήσιο κύκλο (70 διδακτικές ώρες): 290€ και 240€ για φοιτητές, άνεργους και μέλη της Ε.Ε.Μ.Ε
γ) Προσφορά 3 σεμιναρίων: 130€ και 105€ για φοιτητές, άνεργους και μέλη της Ε.Ε.Μ.Ε
δ) Για συμμετοχή μόνο στο 2ωρο θεωρητικό διαδικτυακό: 15€.
ε) Επιπλέον παρέχεται για όσους εγγραφούν στον ετήσιο κύκλο έκπτωση 12% για συμμετοχή σε άλλο ετήσιο εργαστήριο του Κρουστόφωνου.

 *Στις τιμές δεν περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ.

Παρέχονται:

- Εκπαιδευτικό υλικό και σημειώσεις από όλους τους εισηγητές.
- Βεβαίωση παρακολούθησης είτε μεμονωμένων σεμιναρίων, είτε ετήσιου κύκλου.

Πληροφορίες-Εγγραφές: 2310861874 (5-9μμ), 6972222982 (Βίκυ Χουζούρη) και info@kroustophono.gr.

Γενική διεύθυνση: Μαριάννα Ερκέκογλου

Οργάνωση σεμιναρίων: Δέσποινα Καλανταρίδου και Ναυσικά Θεοδωρίδου

Επιστημονικά υπεύθυνος-ΜΠ διεύθυνση: Νίκος Θεοδωρίδης

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΠ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ 2021-22

 Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2021, 18:30-20:30 Δωρεάν διαδικτυακό εισαγωγικό σεμινάριο - διάλεξη γνωριμίας

 «Μουσική και τέχνες στην εκπαίδευση του σήμερα»: Σύντομες εισηγήσεις γύρω από τις θεματικές όλων των σεμιναρίων του ετήσιου κύκλου.
 Παρουσιάζουν όλοι οι εισηγητές του ετήσιου σεμιναριακού κύκλου και οι στενοί συνεργάτες του Κρουστόφωνου.

Το εισαγωγικό σεμινάριο θα γίνει εξ αποστάσεως και απαιτείται κράτηση θέσης και δωρεάν εγγραφή ώστε να αποσταλεί έγκαιρα ο κωδικός πρόσβασης για την ιντερνετική πλατφόρμα διεξαγωγής του.

 

 1ο Σεμινάριο Σάββατο 23 και Κυριακή 24Οκτωβρίου 2021

 Ολυμπία Αγαλιανού : Από το άτομό στην ομάδα, από τον αυτοσχεδιασμό στη σύνθεση.

Πώς δημιουργούμε ομάδες; Μπορεί η μουσική και ο χορός να ενισχύσει τις σχέσεις μεταξύ των μελών μιας ομάδας; Πώς λειτουργεί η ομαδική δημιουργικότητα και πώς ο ατομικός και ο ομαδικός αυτοσχεδιασμός; Σε τί διαφέρει ο αυτοσχεδιασμός από τη σύνθεση και ποια διαδρομή τα συνδέει; Αυτά και άλλα σχετικά ερωτήματα θα απαντήσουμε στο σεμινάριο, αξιοποιώντας διάφορες τεχνικές εμπνευσμένες από τη μουσικοκινητική αγωγή Orff, το body music, το δημιουργικό χορό και τη συστημική θεωρία. Το σεμινάριο έχει βιωματικό χαρακτήρα και εστιάζει παράλληλα στη μουσική, το χορό και τη φωνή. Παράλληλα πλαισιώνεται θεωρητικά με στόχο τη σύνδεση θεωρίας και πράξης, η οποία επιτρέπει σε κάθε εκπαιδευτικό να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο τις δεξιότητές του.

 -Η Ολυμπία Αγαλιανού (Ph.D.) είναι καθηγήτρια φυσικής αγωγής και χορού – Μουσικοπαιδαγωγός, μέλος Ειδικού  Εκπαιδευτικού  Προσωπικού/Ε.Ε.Π. του Τ.Ε.Α.Π.Η./ΕΚΠΑ

 

 20 Σεμινάριο Σάββατο 27 και Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2021

 Νίκος Θεοδωρίδης: Από το μάθημα της μουσικής στη γιορτή και αντιστρόφως

Προτάσεις για την εφαρμογή εορταστικών προγραμμάτων με βάση το διετές μουσικοπαιδαγωγικό πρόγραμμα-πακέτο Φίλοι Μουσικόφιλοι για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας.
Οι καθιερωμένες γιορτές αποτελούν συχνά την αφορμή για οργάνωση και διεξαγωγή αυτοτελών μουσικών εορταστικών προγραμμάτων στη διάρκεια της χρονιάς, στο σχολείο και σε άλλους χώρους εκπαίδευσης και δημιουργικής απασχόλησης. Παράλληλα, η εφαρμογή ενός οργανωμένου ετήσιου προγράμματος μουσικής εκπαίδευσης ή απασχόλησης εμπεριέχει αρκετές ευκαιρίες για δημιουργική έκφραση και ανάπτυξη με εμβόλιμα εργαστήρια που έχουν ως θέμα κάποια γιορτή. Όποια και αν είναι η αφετηρία, τα  παιδαγωγικά, μαθησιακά, καλλιτεχνικά, δημιουργικά, ψυχαγωγικά ή αισθητικά οφέλη μπορεί να αποβούν σημαντικά, τόσο για τα παιδιά όσο και για τους εκπαιδευτικούς.
Στο σεμινάριο  παρουσιάζονται βασικές μεθοδολογικές αρχές και ενδεικτικά παραδείγματα για την οργάνωση εργαστηρίων που οδηγούν στην προετοιμασία εορτών, όπως είναι τα Χριστούγεννα, η αποκριά, η λήξη της χρονιάς κ.ά. Παρέχονται σχέδια και πλούσιο υλικό το οποίο αντλείται από το εκδοθέν διετές μουσικοπαιδαγωγικό πρόγραμμα-πακέτο «Φίλοι Μουσικόφιλοι» για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας. Μεταξύ άλλων χρησιμοποιούνται μουσικά παιχνίδια, ακροάσεις/βίντεο, παρτιτούρες τραγουδιών, γραφικές ηχοϊστοριών, σενάρια/λιμπρέτα παραμυθιών. 

 -Ο Νίκος Θεοδωρίδης είναι μουσικοπαιδαγωγός (PhD), μέλος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού/Ε.Ε.Π. του ΤΕΠΑΕ της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ και επιστημονικά υπεύθυνος Μ/Παιδαγωγικών δράσεων Κρουστόφωνου.

 

 3Ο Σεμινάριο Σάββατο 11 και Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2021 (μόνο διαδικτυακά)

 Μίτσυ Ακογιούνογλου: Προσεγγίζοντας ένα καθολικά σχεδιασμένο μάθημα μουσικής

 Η πανδημία της COVID-19 ενέτεινε τις ανισότητες και φανέρωσε κοινωνικές και μαθησιακές ευαλωτότητες. Ζητούμενο στο σχολείο του 21ου αιώνα είναι η ενιαία εκπαίδευση και η συμπερίληψη, η προαγωγή ενός σχολείου που είναι για όλους, που προωθεί την ισότιμη πρόσβαση στη μάθηση και στοχεύει στην εξάλειψη των αποκλεισμών, των στερεότυπων και των διακρίσεων. Η ετερογένεια και η ποικιλομορφία του μαθητικού πληθυσμού καλεί για διδακτικές προσεγγίσεις που λαμβάνουν υπόψη τους ιδιαιτερότητες και δυσκολίες, ενώ ταυτόχρονα προωθούν ευκαιρίες μάθησης για όλο το μαθητικό σύνολο. Ένα συμπεριληπτικό παιδαγωγικό πλαίσιο που ανταποκρίνεται στις προκλήσεις του 21ου αιώνα είναι ο Καθολικός Σχεδιασμός για τη Μάθηση (Universal Design for Learning, UDL). Αυτό το σεμινάριο/εργαστήριο έχει στόχο την γνωριμία των συμμετεχόντων με τον Καθολικό Σχεδιασμό για τη Μάθηση, τις αρχές και τις κατευθυντήριες γραμμές που ακολουθεί ο/η εκπαιδευτικός και το πώς μπορεί ο/η εκπαιδευτικός μουσικής να το εφαρμόσει στο μάθημά του/της. Στο εργαστήριο θα παρουσιαστούν άρθρα, βίντεο και ασκήσεις εφαρμογής, και οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες θα κληθούν να σχεδιάσουν, να οργανώσουν και να διαχειριστούν ποικίλα υποθετικά σενάρια, έτσι ώστε μετά το πέρας του σεμιναρίου να είναι σε θέση να πειραματιστούν και να εφαρμόσουν τις αρχές του Καθολικού Σχεδιασμού για τη μάθηση στις τάξεις τους στο μάθημα της μουσικής.

 -Η Μίτσυ Ακογιούνογλου διδάσκει στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου μαθήματα Μουσικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Μουσικής, στο ΠΜΣ «Μουσική Παιδαγωγική στο σχολείο και στην κοινότητα» και στα επιμορφωτικά προγράμματα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Ιονίου Πανεπιστημίου «Μουσική αγωγή στην προσχολική ηλικία» και «Παιδαγωγική του πιάνου και σύγχρονες προσεγγίσεις: αυτοσχεδιασμός, ομαδικό πιάνο, συμπερίληψη και σύγχρονο ρεπερτόριο». Είναι διδάκτωρ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου στο πεδίο των Μουσικών Επιστημών. Έχει λάβει Πτυχίο και Μεταπτυχιακό στη μουσικοθεραπεία από το Michigan State University, ΗΠΑ. Είναι Διπλωματούχος Πιάνου από το Ωδείο Athenaeum. Εκπροσωπεί τον Ελληνικό Σύλλογο Πτυχιούχων Επαγγελματιών Μουσικοθεραπευτών στην Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Μουσικοθεραπείας, και είναι εγγεγραμμένη επόπτρια του ΕΣΠΕΜ. Είναι μέλος της επιστημονικής επιτροπής του περιοδικού Μουσικοπαιδαγωγικά και μέλος της συντακτικής ομάδας του περιοδικού Approaches: An Interdisciplinary Journal of Music Therapy. Ερευνητικά ασχολείται με τη μουσικοθεραπεία, τη μουσικοπαιδαγωγική, τις άτυπες μορφές μουσικής μάθησης, τον καθολικό σχεδιασμό για τη μάθηση και τα παιδιά πρόσφυγες.

 

 4ο Σεμινάριο Σάββατο 22 και Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2022

 Ειρήνη Λαρδούτσου: «Έτσι βγαίνουν τα τραγούδια μάτια μου..."

 Πώς ξυπνάνε οι λέξεις; Πώς γεννιούνται οι στίχοι, ο μύθος, η πλοκή; Πώς συνομιλούν με τις τέχνες, πώς ντύνονται με νότες και χορεύουν στο χαρτί, στα πλήκτρα, στην ψυχή μας; Πώς δένονται με την εμπειρία μας και γίνονται δωρεά και δώρο μας στους άλλους; Μερικές απαντήσεις θα προσπαθήσουμε να δώσουμε στο εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής που θα πραγματοποιηθεί στο συγγραφικό χρόνο των 8 ωρών. Με κέφι, διάθεση, χαμόγελο κι ενώνοντας λέξεις με νότες, ίσως τελικά συνηγορήσουμε με τη Δημουλά και το Ρίτσο αντίστοιχα στο ότι "Οι λέξεις φταίνε, αυτές έκαναν τα πράγματα ν’ αρχίσουν να συμβαίνουν" ...καθώς θα διαπιστώνουμε εν τέλει πως "Οι λέξεις φλέβες είναι, μέσα τους αίμα τρέχει".

 -Η Ειρήνη Λαρδούτσου γεννήθηκε στη Ρόδο, μένει στη Θεσσαλονίκη και είναι έγγαμη με 2 παιδιά. Έχει εφαρμόσει Δημιουργική Γραφή (Δ.Γ), σε όλες τις τάξεις της Α/θμιας (και Νηπιαγωγείο) και της Β/θμιας Εκπ/σης, (Πειραματικό/Καλλιτεχνικό/Διαπολιτισμικό γυμνάσιο) Κεντρ. & Δυτ. Μακεδονίας. Έχει επιμορφώσει εκπ/κούς στην Α/θμια Εκπ/ση σε περιφέρειες Αττικής, Κεντρικής & Δυτ. Μακεδονία, Δυτικής Ελλάδα και Κυκλάδων. Έχει τακτικές συνεργασίες με Μουσεία, Δήμους και Ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και άλλους φορείς, στα πλαίσια επιμόρφωσης ενηλίκων. Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει καινοτόμες δράσεις συνεκπαίδευσης ενηλίκων (γονέων) και μαθητών στη Δ.Γ., και πάνω από 20 καινοτόμα προγράμματα σε Περιβαλλοντική Αγωγή και Δ.Γ. με έμφαση στη διασχολική σύνδεση βαθμίδων. Έργο της είναι δημοσιευμένο σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια, ενώ πρόγραμμά της, όπως και βιβλίο της, τέθηκαν υπό την αιγίδα της UNESCO. Ενδεικτική συγγραφική δράση:

  • Λαρδούτσου, Ε. (2012). Μέλος συγγραφικής ομάδας, στο Σουλιώτης, Μ. (επιμ.). Δημιουργική Γραφή Οδηγίες πλεύσεως (βιβλίο εκπαιδευτικού). Λευκωσία: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. ISBN: 978-99630-1376-0
  • Λαρδούτσου, Ε. (2020). Έλα να φτιάξουμε μια γέφυρα. (Υπό την Αιγίδα της UNESCO) Αθήνα: Υδροπλάνο. ISBN: 978-618-5453-32-9
  • Λαρδούτσου, Ε. (2015). Δημιουργική νηπιο-γραφή, στο Νικολαίδου, Σ. (επιμ.) «Η Δημιουργική Γραφή στο σχολείο. Αθήνα: Μεταίχμιο. ISBN: 978-618-03-0779-5

 

 5ο Σεμινάριο Σάββατο 26 και Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2022 (μόνο διαδικτυακά)

Μαίη Κοκκίδου & Γιάννης Μυγδάνης : Το μουσικό βίντεο στο σχολείο και στη μουσική διδασκαλία-μάθηση: ανάλυση, παραγωγή, επεξεργασία και εκπαιδευτικές εφαρμογές

 Τα βίντεο αποτελούν μία σύνθετη πολυτροπική μορφή, όπου οι ήχοι, η μουσική και οι εικόνες –στατικές ή κινούμενες– αποτελούν φορείς νοημάτων σε έναν σύνθετο συνδυασμό οπτικών και ακουστικών κωδικών. Διάφορα είδη μουσικών βίντεο είναι στην καθημερινότητα των μαθητών, από την προσχολική μέχρι την εφηβική ηλικία (και την ενήλικη ζωή). Η πλειονότητα των μαθητών έρχεται σε επαφή με τη μουσική πολυτροπικά (ακρόαση-θέαση και δημιουργία) μέσα σε άτυπα περιβάλλοντα. Σε αυτό το πλαίσιο, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να στοχασθούν για τους τρόπους ένταξης μουσικών βίντεο στο σχολείο και στο μάθημα της μουσικής.
Στο παρόν εργαστήριο, οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν τη γλώσσα των μουσικών βίντεο (εκτέλεσης, animation, αφηγηματικό κ.ά.) και τα εργαλεία ανάλυσής τους. Επιπλέον, θα εξοικειωθούν με το δωρεάν λογισμικό canva που δίνει τη δυνατότητα για παραγωγή και επεξεργασία βίντεο (σενάριο, πλάνα, προσαρμογή μουσικής, εφέ κ.λπ.). Τα παραπάνω θα γίνουν μέσα από πρακτικά παραδείγματα και δημιουργικές δράσεις. Τέλος, θα παρουσιαστούν τα βήματα για εκπαιδευτικές εφαρμογές που θα εμπλέκουν ενεργητικά τους μαθητές στην ερμηνεία, δημιουργία και αξιολόγηση των βίντεο.

 -Η Μαίη Κοκκίδου είναι ερευνήτρια στο πεδίο της μουσικής παιδαγωγικής και της μουσικής σημειωτικής. Διδάσκει ως εντεταλμένη λέκτορας στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Μουσική Παιδαγωγική (Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου). Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε πολλά διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Είναι συγγραφέας πολλών βιβλίων, με πρόσφατες εκδόσεις: «Μουσικό Βίντεο», «Διδακτική της Μουσικής» και «Η εμψύχωση στη Διδασκαλία-Μάθηση» (εκδόσεις Fagotto) και «From kindergarten to early adulthood – Findings from a longitudinal study» (εκδόσεις Ε.Ε.Μ.Ε.). Τα πρόσφατα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στη φιλοσοφία της μουσικής εκπαίδευσης και στην πολυτροπική πρόσληψη και αντίληψη της μουσικής.

 - Ο Γιάννης Μυγδάνης είναι υποψήφιος διδάκτορας Μουσικής Παιδαγωγικής του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου (E.U.C.). Κατέχει μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών στη Μουσική Παιδαγωγική (E.U.C.), στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης (UoPeople), καθώς και στα Πληροφοριακά Συστήματα (Ο.Π.Α.). Διπλωματούχος πιάνου και ηλεκτρονικού οργάνου, ολοκλήρωσε τις σπουδές στα Ανώτερα Θεωρητικά, και έλαβε το δίπλωμα Διεύθυνσης Χορωδίας και Σύνθεσης με «Άριστα και Α’ Βραβείο». Άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε πολλά διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Έχει γράψει μουσική για θέατρο, ταινίες μικρού μήκους και παραμύθια, ενώ έχει κυκλοφορήσει δύο δίσκους και τρία ψηφιακά singles με μελοποιήσεις Ελλήνων και ξένων ποιητών. Είναι μέλος της Ε.Ε.Μ.Ε. και της I.S.M.E., και εργάζεται ως καθηγητής πιάνου, πλήκτρων και θεωρητικών στο Δημοτικό Ωδείο Αμαρουσίου και Ηλιούπολης και ως εκπαιδευτικός μουσικής του διεθνούς απολυτηρίου International Baccalaureate στην Ιόνιο Σχολή.


6ο Σεμινάριο Σάββατο 19 και Κυριακή 20 Μαρτίου 2022

 Άννα Καραμήτσου & Μαριάννα Ερκέκογλου: Χορός και Μουσική, από την αφρικανική παράδοση στην (ελληνική) τάξη

 Πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το χορό και τη μουσική της Δυτικής Αφρικής μέσα στην τάξη; Μέσα από το σεμινάριο θα γνωρίσουμε βασικά χαρακτηριστικά της αφρικανικής κουλτούρας που αφορούν το χορό, τη μουσική και την άρρηκτη σχέση τους. Η σύνδεση με τη γη και την ομάδα, ο ρυθμός των κρουστών, ο χορός και το τραγούδι γίνονται εργαλεία για τη δημιουργία και τη διασκέδαση μέσα στην τάξη. Χρησιμοποιώντας χορούς, ρυθμούς και τραγούδια από την αφρικανική παράδοση ενδυναμώνουμε τη σχέση των μελών της ομάδας για να την οδηγήσουμε μέσα από τον αυτοσχεδιασμό σε μια δημιουργική διαδικασία γεμάτη χαρά. Αφού γνωρίσουμε τα δομικά συστατικά αυτής της παράδοσης μέσα από χορό, μουσική και παιχνίδι, μπορούμε με τους μαθητές μας να τα χρησιμοποιήσουμε ξεχωριστά ή και αυτούσια για να εμπλουτίσουμε οποιαδήποτε δραστηριότητα.   

 -Η Άννα Καραμήτσου είναι Παιδαγωγός - Χορογράφος – Performer και ιδρύτρια της Ομάδας & Σχολής SELI KANOU - West African Dance & Music, στην Αθήνα το 2004. Θεωρείται ο άνθρωπος που το 1997 εισήγαγε τον Δυτικο-αφρικάνικο χορό στην Ελλάδα, δίνοντας μαθήματα στην Αθήνα. Έκτοτε, δίνει σεμινάρια σε επαγγελματικές, ερασιτεχνικές και πανεπιστημιακές σχολές χορού σε Ελλάδα, Ευρώπη και Αφρική. Πτυχιούχος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης (ΚΣΟΤ). Ψυχοθεραπεία μέσω Χορού - Ιστορία Χορού, Paris IV - Sorbonne. Μέλος του Λακανικού Φόρουμ της Αθήνας, μέλους της IF-EPFCL. University of Oslo - Music Moves: Why does music make you move?
Μελετά τον χορό και τη μουσική της Δυτικής Αφρικής (τραγούδι, κρουστά, n'goni) από το 1993. Εκπαιδεύει δασκάλες/ους Δ. Αφρικανικού χορού και κρουστούς για τη συνοδεία του. Το 2016 δημιουργείται επιπλέον και η μέθοδος West African Dance & Drum Connexion (DDC), σε συνεργασία με τον μουσικό Αντώνη Παπαδόπουλο, που αφορά στην άρρηκτη αλληλοσύνδεση του χορού και των κρουστών της Δ. Αφρικής. Το 2019 παρουσίασε τη μέθοδό της με θεωρητικές εισηγήσεις και εργαστήρια χορού, στο EDEC - Ecole de Danse et d’Echange Culturel / Rose Marie Guiraud και στο INSAAC - Institut National Superieur des Arts et de l’Action Culturelle, στα πλαίσια του 4ου RCA στο Αμπιτζάν, στην Ακτή Ελεφαντοστού.

 -Η Μαριάννα Ερκέκογλου είναι Μουσικοπαιδαγωγός- Μουσικός αφρικάνικων και παραδοσιακών κρουστών
Γεννήθηκε το 1990 στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, από την τάξη κλασσικών κρουστών του Αλέξανδρου Ιωάννου το 2019. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα και σεμινάρια αφρικάνικων κρουστών από τον Λευτέρη Γρηγορίου, τον Αντώνη Παπαδόπουλο, τον Harouna Dembele, τον Dino Chinopoulos και τον Famoudou Konate, σεμινάρια αφρικανικού χορού με την Άννα Καραμήτσου και σεμινάρια αυτοσχεδιασμού με τον Λευτέρη Αγγουριδάκη και τον Thollem McDonas. Επίσης έχει παρακολουθήσει διάφορα σεμινάρια μουσικοπαιδαγωγικής επιμόρφωσης. Από το 2006 είναι μέλος της μπάντας δρόμου του Κρουστόφωνου, από το 2012 διδάσκει σε τμήματα μουσικής προπαιδείας και σε τμήματα αφρικάνικων κρουστών για εφήβους και ενήλικες του Κρουστόφωνου. Παραδίδει μουσικά σεμινάρια σε παιδιά και ενήλικες, εργάζεται ως μουσικός σε νηπιαγωγεία και έχει συμμετάσχει στην οργάνωση και παρουσίαση των παιδαγωγικών προγραμμάτων του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης για τα σχολεία από το 2015. Συμμετέχει παράλληλα σε συναυλίες και εκδηλώσεις με διάφορα καλλιτεχνικά σχήματα και έχει δημιουργήσει το σύνολο αφρικανικής μουσικής «Afreakout».
Το μουσικό εργαστήρι Κρουστόφωνο, που περιλαμβάνει τις μουσικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες και τη μπάντα δρόμου, τελεί υπό την επωνυμία της από το 2012.

 

7ο Σεμινάριο Σάββατο 16 και Κυριακή 17 Απριλίου 2022

 Δέσποινα Καλπενίδου & Γιάννης Μόμτσιος, Θέατρο Κούκλας Redicolo: Η κούκλα σαν θεατρικό εργαλείο

 Η χρήση της κούκλας σαν θεατρικό εργαλείο, προσφέρει ένα τεράστιο πεδίο έρευνας με απεριόριστες δυνατότητες για σκηνική έκφραση στον ευρύτερο χώρο του σύγχρονου θεάτρου. Χρησιμοποιώντας διάφορα είδη κούκλας, θα έρθουμε σε επαφή με τις βασικές αρχές εμψύχωσης, θα παίξουμε, θα επικοινωνήσουμε, θα αυτοσχεδιάσουμε, θα συνεργαστούμε και θα ανακαλύψουμε νέους τρόπους έκφρασης, με εργαλείο την θεατρική κούκλα. Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που θέλουν να αξιοποιήσουν την παιδαγωγική δύναμη της κούκλας, σε ηθοποιούς που ενδιαφέρονται για το σύγχρονο θέατρο κούκλας και θέλουν να διευρύνουν τα θεατρικά τους εργαλεία, σε καλλιτέχνες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν την θεατρική κούκλα στη δουλειά τους, ή σε όσους απλά επιθυμούν να γνωρίσουν βιωματικά τον τρόπο δουλειάς της ομάδας Redicolo. Δεν είναι απαραίτητη κάποια εμπειρία, παρά μόνο η επιθυμία και η διάθεση για επαφή με τον κόσμο του θεάτρου της κούκλας.

 -Η Δέσποινα Καλπενίδου και ο Γιάννης Μόμτσιος, αποτελούν τα βασικά μέλη του Θεάτρου Κούκλας Redicolo, και από το 2011 αναλαμβάνουν την καλλιτεχνική ευθύνη και τον βασικό κορμό των εργασιών για την δημιουργία και υλοποίηση των παραστάσεων της ομάδας Redicolo. Χαρακτηριστικές στις παραστάσεις τους είναι οι μεγάλες κούκλες σε ανθρώπινο ή και μεγαλύτερο μέγεθος, που αλληλεπιδρούν με τους ηθοποιούς και το κοινό. Εκτός από το σχεδιασμό, την κατασκευή και την εμψύχωση κούκλας, ασχολούνται με τη διασκευή των κειμένων, τη δραματουργία, τη σύνθεση της μουσικής, τη σκηνοθεσία, τη σκηνογραφία αλλά και με την τεχνική υποστήριξη, την οργάνωση παραγωγής την επικοινωνία και προώθηση των παραστάσεων. Συνεργάζονται με πολλούς συναδέλφους, καλλιτέχνες και άλλους επαγγελματίες και συμμετέχουνε ενεργά στο Ελληνικό Κέντρο Κουκλοθεάτρου UNIMA HELLAS, με σκοπό την υλοποίηση δράσεων που υποστηρίζουν την ανάπτυξη και διάδοση της τέχνης του κουκλοθεάτρου στη χώρα μας. Περισσότερες πληροφορίες για την ομάδα και τους συντονιστές του σεμιναρίου εδώ: https://www.redicolo.com/omada

 

Συνάντηση Ανατροφοδότησης

 Δίωρη συνάντηση ανατροφοδότησης, επικοινωνίας και ανταλλαγής εντυπώσεων και υλικού από όλους τους συμμετέχοντες και για όλο τον ετήσιο κύκλο.

Υπεύθυνος Τμήματος (1 Υπεύθυνος)

Νίκος Θεοδωρίδης

Νίκος Θεοδωρίδης

Νηπιαγωγός - Μουσικοπαιδαγωγός